Powered By Blogger

vrijdag 27 januari 2017

Het wordt in maart al weer 3 jaar dat ik de stad in Nederland achter me heb gelaten om te gaan wonen in een dorpje in de provincie Zala in Hongarije.
Het dorp telt ongeveer 380 inwoners en is gelegen in de heuvels. Om het dorp zijn er schitterende bossen en wijngaarden.
De meeste Nederlanders kennen het land alleen van de hoofdstad Budapest en het Balaton meer.

Het land heeft nog zoveel meer te bieden.

Helaas is er op internet nog niet veel te lezen over de gebieden om het Balatonmeer zoals het kleine dorp waar ik nu woon.
Veel mensen hier in het dorp spreken maar 1 taal het Hongaars. Het is natuurlijk aan mij om de taal en de cultuur te leren. Dat vind ik heel belangrijk. Je verstaanbaar kunnen maken is voor mij een heel belangrijk iets geworden.
Ik vind het belangrijk dat je de taal van het land leerst spreken. Immers jij kiest er voor om er te gaan wonen.

Het is ook leuk de taal te leren kennen, zodat je bordjes die iets vertellen over toeristische plaatsen ook in de Hongaarse taal kan begijpen.
Wat is er zo allemaal te doen om het dorp ? Ik zou zeggen heel veel. Het is een paradijs voor mensen die houden van lange wandelingen in een heel stil bos.

Of bij de visvijver (met vergunning ) heerlijk gaan vissen. Ook fietsen kan je hier heel goed. Rond het kleine Balatonmeer  (dat op 2 km afstand ligt ) zijn er zelfs schitterende fietspaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten