Powered By Blogger

zondag 29 januari 2017

Brrr koud

Het is vandaag geen pretje om naar buiten te gaan. Geen zonnetje te zien. Het lijkt er de hele dag al op dat het gaat sneeuwen.

Het is de hele dag nog niet boven de -6 graden uitgekomen. De honden vinden het heerlijk buiten en rennen lekker door de tuin. Vaak vergezelt door de kleine kat.
Zelf hebben we niet veel zin naar buiten te gaan. Binnen met de houtkachel aan is het veel aangenamer. (ja heb ook cv, maar dit is lekkerder)








Ik kreeg van de week van een vriendin een recept voor melkbroodjes. Dat moest ik dan maar is uitproberen. Het resultaat zijn heerlijke broodjes.
Heb het recept iets aangepast omdat wij hier werken met verse gist. Dus de 7 gram droge gist uit het recept werd 21 gram verse gist. (altijd x3)

Smaakstof die er in stond had ik niet dus die heb ik vervangen door een halve eetlepel vanille en een halve eetlepel amandelaroma.

Toen ze uit de oven kwamen ze even laten afkoelen en er toen 1 geproefd. Ze zijn echt goed gelukt.
Ik werk hier gewoon met mijn handen. Broodbakmachines of zo heb ik niet.

Dus de koude zondag goed besteed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten